Friday, July 10, 2020

Bertemu Malaikat Pelindung?


Melihat kepada topik kali ini, mungkin anda berfikir bahawa ini cumalah rekaan saya semata-mata tetapi percayalah, apa yang saya ceritakan di sini adalah kejadian yang benar-benar terjadi 20 tahun yang lepas. Saya tidak pasti samada itu adalah kewujudan malaikat atau sesuatu yang lain. Sebab itulah topik ini berbentuk persoalan.
Hampir semua orang percaya kewujudan Malaikat Pelindung yang mendampingi setiap manusia namun tanda-tandanya berkomunikasi terus menjadi perdebatan. Bahkan setiap agama percaya pada malaikat pelindung dan masing-masing mempunyai pendapat yang berbeza.


Kami tinggal di perumahan kakitangan di sebuah ladang. Pada waktu itu bekalan api elektrik daripada SESCO belum dibekalkan di kawasan tersebut. Kemudahan api elektrik dibekalkan daripada sebuah penjana elektrik untuk seluruh penempatan kakitangan dan juga pejabat. Waktu penjana beroperasi dijadualkan mengikut masa yang telah ditetapkan untuk mengawal penggunaan bahan api.

Anak saya baru berumur 2 bulan lebih ketika itu. Dialah permata hati pertama kami berdua selepas mendirikan rumahtangga yang baru berusia setahun lebih.

Waktu penjana ditutup pada malam hari adalah sekitar jam 11 malam. Walaupun begitu, kelonggaran diberikan sekiranya terdapat keraian ataupun urusan pejabat yang perlu diselesaikan dengan segera. Pada malam itu, penjana ditutup mengikut jadual.


Keadaan cuaca pada malam itu agak gelap dan cuma sekali-sekala kelihatan bintang berkelipan di sebalik awan. Kedudukan posisi kami berbaring dengan isteri saya di sebelah dinding, anak kami berada di tengah dan saya berada di tepi menghadap tingkap kaca yang berlangsir kain yang nipis. Walaupun hari sudah hampir tengah malam, keadaan di luar tingkap dapat dilihat. Bahagian luar tingkap dipasang dengan Mosquito Netting untuk menghalang serangga masuk. Disebabkan saya belum berasa mengantuk, saya mengalih pandangan ke arah tingkap di sebelah saya. Tiba-tiba saya terlihat sepasang bola cahaya sekecil mentol lampu suluh yang berkelip-kelip yang kelihatannya turun dan naik di luar tingkap. Pada fikiran saya mungkin itu sepasang mata kupu-kupu yang terkena pantulan api pelita dalam bilik kami.


Agak lama juga ia bergerak turun naik di situ. Saya pun tertanya-tanya lalu bangun untuk memerhati dengan lebih dekat lagi.


Pergerakan bebola kecil itu semakin lama semakin cepat dan terus menarik perhatian saya untuk mengamatinya dengan lebih dekat lagi. Makin lama makin cepat pergerakannya.


Saya pula tidak berganjak dari situ malah cuba memerhati dengan lebih dekat lagi. Tiba-tiba bebola itu menjadi sebesar saiz tapak tangan cuma ia bulat dan berwarna oren jingga. Bayangkan sepasang bebola itu melekat di mosquito netting itu dengan tiba-tiba, betul-betul membuat saya terperanjat. Sepantas kilat juga ia hilang. Kejadian itu betul-betul sukar untuk dijelaskan.

Saya kembali berbaring sambil memerhati semula tingkap jikalau benda tersebut muncul semula.


Pada malam berikutnya, saya menanti benda itu muncul semula tetapi ia tidak kelihatan lagi. Saya tidak menceritakan kejadian itu kepada isteri saya  kerana bimbang dia akan takut. Rahsia itu saya simpan sehingga kami berpindah ke tempat lain. Setelah anak saya dewasa barulah saya menceritakan kejadian itu setelah dia bercerita tentang kejadian orang yang pernah melihat benda yang sama seperti apa yang saya alami. Saya tidak pasti adakah itu petanda malaikat pelindung datang untuk berkomunikasi dengan saya atau benda lain yang mengganggu kami. Semuanya masih belum terungkai lagi.

Sumber: www.beliefnet.com
"Has a bright star in the sky ever caught your attention, light shimmering off an object in an unusual way or a bright orb hivering near? These are all signs that angels are around you. Because angels are beings of light, another way they make their presence known is through orbs, unexplained shimmers of light, or flashes of color. If you close your eyes and you still see the light, it's highly probably that an angel is with you. Stop and breathe for a moment and allow their angelic presence to bring you healing and uplift you."

"Adakah bintang  terang di langit pernah menarik perhatian anda, cahaya yang berkilauan dari objek dengan cara yang tidak biasa atau bola terang melayang dekat? Ini semua tanda bahawa malaikat ada di sekeliling anda. Kerana malaikat adalah makhluk cahaya, cara lain untuk membuat kehadiran mereka diketahui adalah melalui bola, kilauan cahaya yang tidak dapat dijelaskan, atau kilauan warna. Sekiranya anda memejam mata dan anda masih melihat cahaya, kemungkinan malaikat ada bersama anda. Berhenti dan tarik nafas sejenak dan biarkan kehadiran mereka untuk membawa  penyembuhan dan mengangkat anda."


Terpulang kepada anda untuk memtafsirkan kejadian tersebut. Bagi saya, kejadian tersebut memberi inspirasi kepada saya untuk mengetahui lebih lanjut mengenai malaikat pelindung. Adakah ia malaikat pelindung?

No comments:

Post a Comment

Bertemu Malaikat Pelindung?

Melihat kepada topik kali ini, mungkin anda berfikir bahawa ini cumalah rekaan saya semata-mata tetapi percayalah, apa yang saya ceritaka...